Apie skaidulas maiste ir paprastus lieknėjimo stebuklus l Guoda Azguridienė

2017-04-17
Apie skaidulas maiste ir paprastus lieknėjimo stebuklus l Guoda Azguridienė

Daugelis žino, kad yra sveika valgyti maistą, kuriame daug skaidulinių medžiagų. Kiti, ir ypač kitos, žino, kad jis lieknina, todėl suteikia jam ypatingą statusą. Po kurio laiko užsimirštame, kodėl jis taip vertinamas, ir imame abejoti, ar tikrai ta čija, linų sėmenys, moliūgų sėklos, balkšvojo gysločio luobelės, avižos, avinžirniai ir lęšiai (ir dar daug kito maisto) yra tokie naudingi.

Taip, naudingi. Tačiau mistifikuoti nieko nereikia, pakanka prisiminti, kodėl naudingi.

Pradėkime nuo to, kur tų skaidulų yra. Jų yra visame augaliniame maiste: ankštiniuose, sėklose, riešutuose, pilno grūdo produktuose, daržovėse, uogose, vaisiuose (ypač luobelėse), grybuose. Skaidulų nėra rafinuotuose (baltuose) miltuose, rafinuotame cukruje, mėsoje, piene, mėsos ir pieno produktuose, aliejuose.

Keistas atrodytų tas skaidulinių medžiagų gerumas, nes jos pasižymi tuo, kad mes jų patys nesuvirškiname! Jos arba praeina pro virškinamąjį traktą nepasisavintos, arba apvirškinamos paskutinėje stotelėje – storajame žarnyne ten esančių žarnyno bakterijų.

Apgavystė, sakysite. Vertiname tai, ką mažiausiai pasiimame. Yra tekę netgi matyti pasipiktinusių komentarų dėl mėsos gaminių, kuriuose yra pridėta maistinės celiuliozės. Tiesa, mėsos gaminiuose dažnai būna pridėta vengtinų ingredientų, tačiau kaip tik maistinė celiuliozė yra visai į sveikatą, nes tai skaidulos. Jos reikalingos paties virškinimo proceso sklandumui.

Sveikos mitybos tyrinėtojos Guodos Azguridienės straipsnį toliau skaitykite Delfi.lt >

Susiję produktai

Užsisakykite naujienlaiškį ir gaukite -10% nuolaidą kitam apsipirkimui