Kas svarbu renkantis gerąsias bakterijas? l Tautvilė Šliažaitė

2020-06-10
Kas svarbu renkantis gerąsias bakterijas? l Tautvilė Šliažaitė

Renkantis probiotikų/gerųjų bakterijų turinčius maisto papildus itin svarbu atsižvelgti į keletą kriterijų. Aš itin dažnai rekomenduoju „Cytoplan“ gerąsias bakterijas, nes:

1. Jos yra gyvybingos ir iš 9 skirtingų bakterijų rūšių
Renkantis probiotikus, visada rekomenduoju atkreipti dėmesį, kad juose esančios bakterijos būtų „gyvybingos“/„gyvos“ ir kad gautume skirtingų rūšių gerųjų bakterijų, nes tai itin svarbu mikrobiotos įvairovei.

2. Šie probiotikai pasiekia mūsų žarnyną
Renkantis probiotikus, reikėtų atkreipti dėmesį, ar jie yra „atsparūs“ skrandžio bei tužies sultims ir ar nukeliaus į storąjį žarnyną.

3. Lengva pasiimti su savimi
„Cytoplan“ probiotikai neturi būti laikomi šaldytuve, tai reiškia, kad jei jūs dažnai keliaujate, juos lengva pasiimti su savimi.

4. Sudėtyje turi ir prebiotikų
Jei probiotikai tiesiogiai papildo mūsų mikrobiotą gerosiomis bakterijomis, tai prebiotikai yra kaip maisto medžiagos gerųjų bakterijų dauginimuisi. Dviguba nauda!

Kam jie naudingi?

Vartoti probiotikus naudinga, jei jus kamuoja virškinimo problemos (viduriavimas, vidurių užkietėjimas, pilvo pūtimas), šlapimo takų infekcijos, dažnai pasikartojanti pienligė, odos problemos ar imuninio pobūdžio susirgimai.

Gerųjų bakterijų papildus itin dažnai rekomenduoju besilaukančioms ir maitinančioms mamoms, nes tai ne tik teigiamai veikia moterų žarnyną, bet ir padeda sumažinti riziką vaikeliui turėti tokius susirgimus, kaip astma ar egzema. Taip pat pastebiu, kad probiotikai itin naudingi ir vaikams, ypač kurie skundžiasi vidurių užkietėjimu, pilvo pūtimu ar dažnomis peršalimo ligomis. Pastaruoju atveju dažnai patariu pradėtie probiotikus vartoti dar rudenį, kad būtų laiko pasiruošti žiemai.

Taip pat probiotikai itin naudingi žmonėms, kurių mityboje nėra skaidulų ir daržovių įvairovės, nes tokiu atveju mūsų žarnynas dažnai neturi pakankamai maistinių medžiagų, iš ko pagaminti gerųjų bakterijų.

Norėčiau priminti, kad probiotikai itin svarbūs po apsinuodijimo maistu ar antibiotikų vartojimo. Tokiu atveju rekomenduoju suvartoti bent vieną pakuotę pabaigus gerti antibiotikus arba dar vartojant antibiotikus, jei juos galime atskirti nuo probiotikų. Jei antibiotikai geriami 2 kartus per dieną (ryte ir vakare), probiotikus galima vartoti per pietus. Jei antibiotikai vartojami 3 kartus per diena, probiotikus vartoti reikėtų po antibiotikų kurso.

Apibendrinant noriu pasakyti, kad šiais laikais beveik kiekvienas turėtume sugerti bent po kursą gerųjų bakterijų per metus ir vėliau stengtis jas gauti su maistu: iš raugintų kopūstų, kefyro, jogurto ir pan.

Autorė: Natūropatinės mitybos specialistė Tautvilė Šliažaitė.

Susiję produktai

Užsisakykite naujienlaiškį ir gaukite -10% nuolaidą kitam apsipirkimui