Odą būtina maitinti ir iš vidaus l Tautvilė Šliažaitė

2020-07-28
Odą būtina maitinti ir iš vidaus l Tautvilė Šliažaitė

Jei žiemos metu itin daug dėmesio skiriame imuniteto stiprinimui, tai vasarą labai svarbu pasirūpinti odos sveikata. Dažnai girdime, kad norint užtikrinti pakankamą vitamino D kiekį, svarbu pasilepinti saulės spinduliais, bet per didelis piktnaudžiavimas saule ir netinkama apsauga gali būti tiesus kelias į intensyvesnį odos senėjimą. Tad šį kartą noriu trumpai aptarti, kokius produktus verta įtraukti į racioną, kad tinkamai pasirūpintume odos sveikata:

1. Gaukime pakankamai Omega-3 riebiųjų rūgščių
Jos pasižymi priešuždegiminėmis savybėmis, padeda apsaugoti odą nuo kenksmingų saulės spindulių. Taip pat naudingos, jei jus kamuoja aknė, psoriazė, odos niežtėjimas ar išsausėjimas. Geriausias Omega-3 šaltinis yra riebi žuvis, kiek mažesniais kiekiais galime rasti linų ir čija sėklose bei graikiniuose riešutuose. Savo pacientams dažnai rekomenduoju rinktis riebią žuvį, bent tris kartus per savaitę, o jeigu ją valgote rečiau, vertėtų susimąstyti apie Omega-3 turinčių papildų vartojimą, tokių kaip „Cytoplan“ žuvų taukai arba krilių aliejus. Pastarajame taip pat yra antioksidanto astaksantino, kuris itin teigiamai veikia odos sveikatą ir padeda apsaugoti nuo priešlaikinio raukšlių susidarymo.

2. Įtraukime antioksidantų turinčius produktus
Būtent dėl šios priežasties vasaros metu labai rekomenduoju gausiai valgyti šviežias daržoves, vaisius ir uogas, kurie yra puikus antioksidantų šaltinis. Vienas svarbiausių vitaminų, norint pagerinti odos būklę, yra vitaminas C. Jis ne tik padeda apsaugoti mūsų odą nuo laisvųjų radikalų (kurie susidaro dėl taršos ar saulės spindulių), bet ir reikalingas kolageno gamyboje, ko pasekoje užtikrina geresnę odos būklę, apsaugo nuo odos išsausėjimo ir priešlaikinio raukšlių susiformavimo, padeda greičiau gyti žaizdoms. Nors vitamino C papildus dažnai renkamės atėjus rudeniui, aš dažnai juos rekomenduoju ir vasaros metu, norint tinkamai apsaugoti odą iš vidaus. Norint, kad vitaminas C būtų geriau įsisavinamas, naudinga rinktis kartu su bioflavonoidais.

Vienas mano mylimiausių prieskonių sveikatai yra ciberžolė. Apie jos teigiamas savybes jau žino daugelis – nuo imuninės sistemos iki sąnarių stiprinimo. Ciberžolė labai naudinga, jei jus kamuoja psoriazė, aknė, egzema ar dermatitas. Rekomenduoju ciberžolės prieskonį reguliariai naudoti mityboje kartu maišant su juodaisiais pipirais, o norint gauti didesnę dozę rinktis ciberžolės turintį maisto papildą.

Kitas, gal mažiau žinomas, odai naudingas produktas yra alavijas (liaudiškai dar vadinamas alijošiumi). Jis dažniausiai naudojamas išoriškai norint nuraminti odą, tačiau rekomenduočiau alavijo vidinę dalį pradėti ir valgyti arba naudoti „Cytoplan“ alavijų sultis. Alijošius ypatingai naudingas išsausėjusiai, suirzusiai bei į aknę ar psoriazę linkusiai odai.

3. Rinkimės produktus, kuriuose gausu cinko
Cinkas yra vienas svarbiausių mineralų, reikalingų sveikai odai. Labai naudingas, jei jus kamuoja aknė ar ilgai gyjančios žaizdos. Geriausi cinko šaltiniai yra austrės ir jautiena, mažesniais kiekiais yra ir augalinėje mityboje. Kadangi šis mineralas svarbus ne tik gerai odos būklei, bet ir tinkamai virškinimo bei imuninės sistemos funkcionavimui, dažnai rekomenduoju rinktis kokybiškus ir lengvai įsisavinamus cinko papildus, tokius kaip „Wholefood zinc“ ar cinko citratas.

Pabaigai norėčiau paminėti, kad itin svarbu rinktis subalansuotą ir kuo spalvingesnę mitybą. O tiems, kas ieško visapusiško multivitamino, skirto „grožiui“, verta išbandyti maisto papildą plaukams, odai ir nagams „Cyto Protect“.

Autorė: Natūropatinės mitybos specialistė ir „Cytoplan“ ambasadorė Lietuvoje Tautvilė Šliažaitė.

Susiję produktai

Užsisakykite naujienlaiškį ir gaukite -10% nuolaidą kitam apsipirkimui