LIVIN – tai kokie mes esame? Kuo prekiaujame?

2020-02-20
LIVIN – tai kokie mes esame? Kuo prekiaujame?

Kuo jūs prekiaujate? Gana dažnai klausia. Formaliai – ekologiškais ir natūraliais maisto produktais, kosmetika ir švaros prekėmis. Dar reikėtų pridėti apie kokybę, bet, žinia, nėra tikslaus žodžio. Nes kai pasakai, kad aukščiausios klasės ar premium kategorijos, dauguma pagalvoja tik apie gurme produktus.

Nemaža mūsų asortimento dalis laisvai ir galėtų būti parduodama gurme parduotuvėje, ypač itališka produkcija. Reikėtų tik po vieną daiktą į lentyną sudėlioti ir kainą padidinti. Arba ezoterinėje parduotuvėje – ypač arbatos, kosmetika, smilkalai – reikėtų tik pritamsinti apšvietimą ir pasmilkyti. Tautiškam ekologiškam variantui netinka mūsų vokiški demeter klasės grūdai ir spalvotos pakuotės. Kaip galite suprasti iš pavyzdžių – vengiame veikti kliento emocijas. Stengiamės kalbėti argumentų kalba – skatinti domėtis produktų sudėtimi, pagaminimo technologija, standartu, o ne pasikliauti išoriniais šūkiais bei atributais. Tam reikia turėti sukaupus daug žinių ir jas transliuoti.

Šia prasme esame labiau paslaugų, nei prekybos įmonė. Parduodame ne tiesiog prekę, o prekes kartu su žiniomis. Su žiniomis apie konkrečius produktus, jų pagaminimo būdus, alternatyvas. Atrodo, ką čia daug reikia žinoti? Perskaitei sudėti, susiradai eko ženkliuką ir aišku. Nieko panašaus. Visų pirma, tam tikrų sudėtinių dalių lengvai galime nepažinti ne tik kosmetikoje, bet ir maiste (jau nekalbame apie švaros prekes). Antra, jei joje pasitaiko kokie abejotini, bet neakivaizdžiai blogi ingredientai, ar juos toleruoti? Kaip suprasti, ar gerai kava be kofeino, šokoladas su saldikliu (vietoj cukraus), drumstas aliejus, rudi abrikosai, proteino batonėliai? Ką reiškia „saulėje džiovinti pomidorai“? Ar jie pakankamai higieniški? Ką reiškia Himalajų druska? Ar ją išgaunant nenukasami kalnai? Kai etiketėje parašyta „turi polinesočiųjų riebiųjų rūgščių“ – tai čia gerai ar negerai? Jei ant sausainių pakelio rašo, kad cukrų 17% – čia daug ar mažai? O jei šokolade tiek? Ar ieškoti mažiau? Jei nieko neparašyta apie GMO, ar tikrai jų ten nėra? Ar turėčiau virti uogienę su medumi vengiant cukraus? Ar šie kajeno pipirai tinka svoriui mesti?

Norėdamas suprasti tokius, atrodo, paprastus dalykus, turi žinoti, kaip apskritai su ta produktų grupe būna. Kokie ingredientai dedami, iš kur jie gaunami, kaip perdirbami ir saugomi. Kaip produktas gali būti konservuotas, jei veikiami temperatūra – kiek laiko ir kokia? Kaip visa tai vyksta, jei produktas įprastas ir jei ekologiškas? Jei labai kokybiškas ir jei ekonominės klasės? Taip pat turi išmanyti apie vitaminus, mineralus, kokie jie būna ir kur, kas padeda juos įsisavinti. Dar neblogai orientuotis tuo metu madingose dietose – ką jos siūlo gero, o ką nelabai. Ir be abejo, girdėti save kliento ausimis, nes ne viskas kaip pasakyta, taip ir išgirstama.

Šiais visuotinio vartotojų gynimo laikais vartotojui ir yra sunkiausia suprasti, ką tie burtažodžiai, kurie esą jam informuoti skirti, reiškia ir ar už jų nesislepia kas nors, dar blogesnis. Iš serijos – galite ramiai maudytis – čia ryklių nėra, jie bijo krokodilų. Ir taip neretai nutinka. Kaip pavyzdžiui, žmonės labai ima bijoti cukraus ir papuola ant sintetinių saldiklių kabliuko (aspartamas, sacharinas). Vengdami druskos pamėgsta prieskonių mišinius su skonio stiprikliais. Bijodami sočiųjų riebalų užkimba ant visai nevertingų rafinuotų ar net hidrintų aliejų. Džiaugdamiesi išvengę palmių riebalų, apskritai sudėties nebeskaito. O labiausiai rizikuoja daugiausia apsiskaitę – prisiklauso tiek blogo apie normalų maistą, kad ima pirkti tik sintetinį, kurio sudedamųjų dalių pavadinimų nesupranta (geriausias to pavyzdys – margarinas, net ir be hidrintų riebalų).

Visus šiuos tekstus ir kontekstus mes žinome ir galime paaiškinti. Jei nežinome, galime sužinoti.

Žinoma, nebūtinai kiekviena (-as) parduotuvės konsultantė (-as) pardavėja (-as) konkrečiai Jums kilusį klausimą galės atsakyti – nes trunka metų metus tas žinias sukaupti ir išmokti paprastai pateikti. Tačiau visada galės sužinoti – iš kolegų, gamintojų, išorinių ekspertų. Be to dalis to darbo jau atlikta parenkant asortimentą ir pasirenkant tiekėjus. Į asortimentą nepatenka gaminiai su GMO, skonio stiprikliais, sintetiniais kvapikliais, dažikliais, stipriais konservantais, hidrintu aliejumi. Nepapuola rafinuotas cukrus, rafinuoti aliejai, chemikalais perdirbami gaminiai. Taip pat neperkame produkcijos iš tų tiekėjų, kurie patys nėra dideli jos mylėtojai – parduoda ir tiek.

Bet svarbiausia, mūsų visi darbuotojai yra gero maisto ir geros natūralios kosmetikos fanai. Jie mėgsta tai, ką parduoda, žino receptų ir įvairių naudojimo būdų, kuriais mielai dalinasi. Sveikos gyvensenos „seminarai“ pas mus vyksta kasdien – mūsų el. svetainėje, naujienlaiškiuose ir visose parduotuvėse.

leaf
Užsisakyk naujienlaiškį ir gauk -10% nuolaidą kitam apsipirkimui