Miltai ir jų savybės (lentelė)

2019-12-16
Miltai ir jų savybės (lentelė)

Esame įpratę manyti, kad patiekalai iš miltų skanu, bet tik tuščios kalorijos ir dar su sunkiai virškinamu glitimu, kurio netoleruoja ne taip jau mažai žmonių. Tačiau miltai miltams nelygu. Miltuose gali būti gausu maistinių medžiagų, jie gali būti be glitimo, bet tinkami pagaminti skanius patiekalus. Jei miltai iš javų, svarbu, kad jie būtų pilno grūdo, tada jie bus vertingesni maistine verte – turės daugiau skaidulų ir baltymų. O štai miltai iš riešutų būna kelių tipų, vienuose likę daugiau aliejaus, kituose – minimaliai, nuo to priklauso miltų savybės.

„Kitokie“ miltai dažniausiai vartojami siekiant išvengti glitimo, gauti daugiau maistinių medžiagų, taip pat praverčia ieškant naujų skonių ar tiesiog konkretiems patiekalams gaminti. Kepant iš kitokių miltų nei kvietiniai, reikia turėti omenyje, kad skirsis jų savybės. Kepiniuose įprastus miltus galima keisti apie 10% riešutų ar sėklų miltais, kurie tešlą sausina, tad reikia papildomai pilti vandens. Avižų miltai priešingai, suteikia kepiniui drėgnumo, jų į miltų mišinį dažniausiai dedama iki 20%. Tačiau visų geriausia, jei naudojami sėklų, riešutų ar ankštinių miltai – gaminti tiksliai pagal receptą.

Skaidulinės medžiagos ir baltymai yra tai, ko reikia iš maisto, kad jis nebūtų vien tuščios kalorijos. Skaidulinės medžiagos reikalingos normaliam virškinimui, jos balansuoja cukraus lygį kraujyje. Baltymai reikalingi mūsų kaulams ir raumenims.

Paruošėme lentelę apie miltus ir jų savybes. Patogu atsispausdinti ir turėti virtuvėje po ranka.

LENTELĖ >

Susiję produktai

Užsisakykite naujienlaiškį ir gaukite -10% nuolaidą kitam apsipirkimui