Kaip vasarą tinkamai pasirūpinti oda l Tautvilė Šliažaitė

2018-07-24
Kaip vasarą tinkamai pasirūpinti oda l Tautvilė Šliažaitė

Vasarą vis daugiau laiko praleidžiame lauke. Nors tai ypač naudinga dėl vitamino D gamybos, per didelis saulės kiekis gali taip pat turėti neigiamą poveikį mūsų odai. Šį kartą aptarsiu, kokius maisto produktus naudinga įtraukti į kasdienės mitybos racioną, kad ir vasarą išlaikytume sveiką bei jauną odą:

    1. Odai itin svarbu hidratacija. Būtent dėl šios priežasties tokie vaisiai ir daržovės, kaip arbūzas ir agurkas, yra ypač naudingi vasaros sezonu. Puiku ir tai, kad arbūzuose gausu vitamino C, kuris padeda kolageno gamybai (baltymui, kuris atsakingas už odos būklę). Nepamirškime padidinti ir skysčių kiekio vasaros metu, itin karštas oras mus verčia prakaituoti, tokiu būdu mes prarandame skysčius, kas veda mus link dehidratacijos, ko pasekoje mūsų oda gali išsausėti.

    2. Nėra geresnio laiko įtraukti daugiau uogų į mūsų racioną. Jos ne tik pasižymi mažu cukraus kiekiu, kas padeda išlaikyti dailias kūno linijas, bet yra ir puikus antioksidantų šaltinis. Daugiau apie tai, kodėl uogas dažnai rekomenduoju ir savo pacientams, knygoje „Balansas Kasdienybėje“.

    3. Rinkimės daugiau oranžinės spalvos vaisių ir daržovių tokių, kaip apelsinai, moliūgai, batatai ar morkos, kuriuose gausu beta-karoteno, augalinio vitamino A šaltinio. Beta-karotenas jau puikiai žinomas grožio industrijoje dėl teigiamų savybių odai – dėl apsaugos, gražesnio įdegio, uždegiminių procesų mažinimo, padeda odos regeneracijai, naudingas nudegus. Nors vasara ir yra puikus metas įtraukti kuo daugiau vaisių ir daržovių, dažnai pastebiu, kad vasaros metu nemažai mano pacientų  nukrypsta nuo sveikos gyvensenos principų, per daug išėjimų į miestą, piknikų ar kelionių, kurių metu ne visada norisi laikytis režimo, tokiu atveju rekomenduočiau naudoti antioksidantų gausų papildą, kuris gali apsaugoti ne tik jūsų imuninę sistema (atsiminkime lėktuvuose itin lengva pasigauti kokią bakteriją), bet taip pat pasirūpinti jūsų odos sveikata.

    4. Valgykime daugiau pomidorų, taip užtikrinsime pakankamą antioksidanto lykopeno gavimą. Norint šį antioksidantą įsisavinti geriau, rinkimės apdorotus pomidorus – keptus orkaitėje, troškintus ar natūralius pomidorų padažus. Lykopenas naudingas kolageno gamybai, kuris apsaugo odą nuo senėjimo ir raukšlių atsiradimo.

    5. Įtraukime daugiau Omega-3 turinčių produktų, kaip riebioji žuvis (lašiša, šprotai, silkė), žuvų taukai, krilių aliejus, arba augalinės kilmės produktus tokius, kaip linų sėmenys, ispaninio šalavijo (chia) sėklos arba linų sėmenų aliejus. Omega-3 riebiosios rūgštys itin svarbios odos elastingumui, drėgmei bei atsinaujinimui, tad jei jūsų mitybos racione nėra pakankamai žuvies, siūlyčiau rinktis veganiškus papildus „Cytoplan – Omega-3“ iš jūros dumblių.

Autorė: Natūropatinės mitybos specialistė Tautvilė Šliažaitė.

Susiję produktai

Užsisakykite naujienlaiškį ir gaukite -10% nuolaidą kitam apsipirkimui