Rudenį pats laikas pasiruošti šaltajam sezonui l Tautvilė Šliažaitė

2018-09-07
Rudenį pats laikas pasiruošti šaltajam sezonui l Tautvilė Šliažaitė

Turbūt daugelis pastebite, kad pasibaigus vasarai ir artėjant šaltiems orams, padaugė sergančių peršalimo ligomis. Besikeičiantys orai, mažiau saulės, didesnė darbo apkrova ir mažiau šviežių vaisių bei daržovių gali nulempti šių susirgimų vystymąsi. Kaip Natūropatinės mitybos specialistė savo praktikoje didelį dėmesį skiriu prevencijai, dažnai primenu ir savo pacientams: „lengviau yra apsisaugoti nuo ligos atsiradimo, nei ją „sutvarkyti“ jai jau atsiradus.“ Būtent dėl šios priežasties noriu aptarti keletą produktų, kuriuos reguliariai rekomenduočiau įtraukti į savo racioną, kad sustiprintumėme imuninę sistemą ir apsisaugotumėme nuo peršalimo ligų.

    1. Žalioji arbata pasižymi priešuždegiminėmis savybėmis dėl juose esančių katechinų. Siūlyčiau rinktis aukštos kokybės žaliąją arbatą ir naudoti net po keletą puodelių per dieną. Kitu atveju visada galima rinktis maisto papildus, kurių sudėtyje yra būtent žaliosios arbatos ekstrakto, kuris ne tik puikiai veikia mūsų imuninę sistemą, bet padeda ir odos priežiūrai artėjant šaltajam laikotarpiui.

    2. Jūros gėrybės – kaip austrės bei midijos. Ypač austrės yra gausiausias cinko šaltinis pasaulyje. Suvalgę tik dvi austres mes gauname 100% rekomenduojamos cinko normos per dieną. Šis mineralas yra itin svarbus imuninei sistemai, naudingas tiek prevencijai, tiek jau susirgus peršalimo ligomis. Jei vis dėlto nesate dideli jūros gėrybių mėgėjai ar esate vegetarai, į kasdienį mitybos racioną pasistenkite įtraukti daugiau moliūgų sėklų arba išbandykite „Cytoplan“ cinko maisto papildą.

    3. Ciberžolė – manau, jau visiems puikiai pažįstamas prieskonis, kuris užkariauja vis daugiau Lietuvos virtuvių dėl gausybės sveikatai naudingų savybių, įskaitant ir stiprinant imuninę sistemą. Jis labai aktyviai studijuojamas vėžinių susirgimų srityje ir imuninės sistemos stiprinime. Manau, kiekvienas iš mūsų turėtų reguliariai naudoti šį prieskonį gaminant maistą. Čia galioja taisyklė – geriau dažniau, bet po mažiau, nei kad suvalgyti šiek tiek ciberžolės ir galvoti, kad dabar mums jos užteks ilgesniam laikui. Apie visas ciberžolės teigiamas savybes labai išsamiai aprašiau savo knygoje „Balansas Kasdienybėje“ ir mano virtuvėje ciberžolė naudojama ruošiant kokteilius, gaminant troškinius, dedu į salotų užpilus ir net į košę ar blynų tešlą. Deja, per savo praktikos metus sutikau žmonių, kurie nemėgsta ciberžolės arba netiki, kad mažos dozės gali padėti, tokiu atveju galima rinktis maisto papildus, kaip „Cytoplan – Turmeric Plus“.

Ir čia tik keletas maisto produktų, kurie naudingi mūsų imuninei sistemai. Nepamirškime įtraukti daugiau daržovių, valgykime uogas (šviežias, kol jų yra, o vėliau gali būti šaldytos), ruošdami maistą dėkime įvairių prieskonių, rinkimės mitybos įvairovę, gerai išsimiegokime ir sumažinkime saldumynų kiekį, būtent jie taip puikiai maitina bakterijas ir virusus.

Susiję produktai

Užsisakykite naujienlaiškį ir gaukite -10% nuolaidą kitam apsipirkimui