Velykų stalui: 4 sveikos mitybos specialistės patarimai ir naujų patiekalų idėjos

2021-03-15
Velykų stalui: 4 sveikos mitybos specialistės patarimai ir naujų patiekalų idėjos

Kartu su prabudusia pavasario gamta švęskime vieną spalvingiausių metų švenčių – Velykas. Turbūt daugeliui visa diena suksis aplink stalą: dailiai serviruosime, puošime žalumynais, marginsime kiaušinius, kepsime pyragus, duoną ir gaminsime kitus šventinius patiekalus. Velykų stalas – išties svarbi šventės dalis.

Mes pasirūpinome Velykų asortimentu, kuriame ne tik gausu pavasario naujienų, bet ir Jūsų jau pamėgtų kokybiškų ekologiškų maisto ir kitų produktų: šventiniai skanėstai, pyragai, daigai, majonezas, krienai, mėsos gaminiai, putpelių kiaušiniai, netgi natūralūs kiaušinių dažai ir velykinės bičių vaško žvakės. LIVIN rasite viską, ko reikia šventiniam stalui.

Kai stalas nukrautas skaniausiais patiekalais, dažnai persivalgome. Kad taip nenutiktų, dietistės ir knygos „Liekna visam gyvenimui“ autorės Vaidos Kurpienės paprašėme pasidalinti keliais vertingais, tačiau paprastais patarimais, kaip per šventes valgyti skaniai, bet nepersivalgyti. Daugiau jos patarimų ir sveikų receptų rasite puslapyje sulieknek.lt.

 

Įvertinkite, kiek žmonių valgys vaišes, atitinkamai paskaičiuokite, kiek maisto reikės. Kuo daugiau patiekalų ruošite, tuo mažesnius indus jiems skirkite. Pagaminus per daug maisto, kuris greitai genda, kyla noras jį suvalgyti, kad netektų išmesti, tačiau taip persivalgome.

Vertindami patiekalų kiekį nepamirškite ir daržovių salotų bei desertų. Pagalvokite, ar suvalgę suplanuotą kiekį jausitės žvaliai, džiaugsitės po švenčių. Pagamintas maistas gali būti laikomas šaldytuve vos kelias dienas. Kasdien jis darosi mažiau vertingas ir skanus, o vėliau ima rūgti, todėl realus įvertinimas – labai svarbu.

Mitybos specialistė primena, kad ruošiant šventinius patiekalus reikėtų naudoti kuo mažiau riebalų, stengtis maisto neperkepti ir nepervirti.

Kai ant stalo daugybė patiekalų, akys nori visko. Pasirinkite kelis norimus patiekalus ir į lėkštę įsidėkite paragavimui po nedidelį šaukštą, valgykite mažais kąsneliais, neskubėkite. Gerai kramtykite, taip pajusite visą skonių gamą ir sotumą.  

Labai padeda mažesnės lėkštės, į kurias galime įsidėti ribotą maisto kiekį. Jei norisi šventiškumo, mažesnes lėkštes dėkite į didesnes polėkštes.

Kai mūsų dėmesys nuo maisto nukrypsta kitur, pavyzdžiui, įsitraukiame į įdomų pokalbį, nejučia kramtome mažiau ir suvalgome daugiau. Taigi, kai smagiai bendraujate, įrankius padėkite ir nieko nekramtykite. O kai valgote, savo dėmesį koncentruokite į pasimėgavimą gardžiu šventiniu maistu. Tokiu atveju, net jei prie stalo sėdėsite ilgai, suvalgytas maisto kiekis bus saikingas ir pasimėgavimo juo bus daugiau.  

Per Velykas tradiciškai valgome kiaušinius, o jie – vertingas produktas. Daugiausia bėdų būna dėl didelio kiekio padažų. Vietoje majonezo galima pasiruošti padažą iš avokado, taip pat puiki majonezo alternatyva – krienai, kurie turi antibakterinių savybių, padeda gerinti virškinimą. Galima juos sumaišyti su graikišku jogurtu. Padažas, kurio skonis panašus į majonezo tik daug vertingesnis: graikiškas jogurtas, garstyčios ir juodoji druska. Kiaušiniai puikiai dera su šviežiomis daržovėmis, skanu su pomidorais ir agurkais.

Ruošiant šventinius pietus geriau gaminti vieną sotų patiekalą ir patiekti daugiau įvairesnių daržovių salotų. Tuomet ir stalas atrodys spalvingai, šventiškai, ir valgydami daržovių garnyrą ilgiau jausitės sotūs bei mažiau suvalgysite kitų produktų.

Desertą patiekite ne iš karto po pietų, o priešpiečiams ar pavakariams.

Kad nepristigtų idėjų, kartu su keliais socialiniuose tinkluose bei visuomenėje žinomais žmonėmis paruošėme Jums Velykinių patiekalų receptų – pakvietėme juos dalyvauti #EkoVelykos iššūkyje ir pagaminti savo įprastų šventinių patiekalų sveikesnes versijas. Rekomenduojame išbandyti – sveika, skanu ir originalu!

TOFU PYRAGAIČIAI SU AVIEČIŲ-VYŠNIŲ UOGIENE
Desertų kūrėja Liucina Rimgailė šiame recepte įprastus produktus pakeitė ekologiškais ir neturinčiais laktozės. Receptui nenaudojo kvietinių miltų, baltojo cukraus ir netgi kiaušinių.

NETIKRAS VEGANIŠKAS ZUIKIS
Sveikesniam Velykų stalui – netikras veganiškas zuikis pagal dietistės Indrės Trusovės receptą. Ypatingai skanus, maistingas, sveikatai bei figūrai palankus patiekalas.

TROŠKINTA VIŠTIENA SU IMBIERU, MISO PASTA IR RYŽIAIS
Pasigaminę šį patiekalą – pasijusite, kaip restorane! Virtuvės šefas ir dainininkas Jonas Jonušas Velykoms rekomenduoja pasigaminti minkštutėlės troškintos vištienos su imbieru ir miso pasta.

(NE)TRADICINĖ VELYKŲ BOBA
Velykų stalas, žinoma, turi savo privalomus atributus, bet turbūt labiausiai jį puošia Velykų pyragas. Sveikų receptų kūrėja Julia siūlo pasigaminti nekeptą Velykų bobą be įprastų miltų, be pridėto cukraus, su daug džiovintų vaisių ir kvapniais prieskoniais.

Gražių ir sveikų Velykų!

Susiję produktai

Užsisakykite naujienlaiškį ir gaukite -10% nuolaidą kitam apsipirkimui